Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: IT Media s.c. Jacek Chojnowski, Andrzej PerzanowskiIT Media s.c. Jacek Chojnowski,...
Posiadamy wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych WUP o numerze...
Logo firmy: Face 2 Face Łucja FalfusFace 2 Face Łucja Falfus
Zapraszamy na kursy językowe grupowe lub indywidualne: - angie...
Logo firmy: Edu Century - English Best Way WołominEdu Century - English Best Way ...
- Kursy językowe dla dorosłych - Kursy językowe dla młodzieży -...

Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja

Id usługi: 16766 Data dodania: 11.04.2017
Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacjaCelem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z komunikowaniem się i rozwiązywaniem konfliktów.
Pracując i nawiązując relacje z różnymi ludźmi ważne są elementy inteligencji emocjonalnej związane z komunikacją i radzeniem sobie w trudnych sytuacjach konfliktu. Szkolenie uświadomi uczestnikom proces komunikacji, wskaże obszary mocne i rozwojowe, a także nauczy konkretnych narzędzi komunikacyjnych, które mają ułatwić zarządzanie konfliktem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z teorią konfliktu, „wykorzystaniem” sytuacji konfliktu, a także zagadnienia komunikacyjne i relacyjne.
Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
• Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu
• Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
• Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole
• Określić własną rolę w zespole
• Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej
• Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
• Określić własny styl rozwiązywania konfliktu i własną ścieżkę rozwoju w ym obszarze


Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
• dyskusje
• studium przypadku
• ćwiczenia indywidualne i grupowe
• kwestionariusze i testy zachowań
• odgrywanie scenek/ról
• gry symulacyjne
• burze mózgów

PROGRAM SZKOLENIA
1. Teoria konfliktu
• Co to jest konflikt?
• Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
• Rodzaje konfliktów i ich dynamika
• Fazy sytuacji konfliktowej
• Przełamywanie barier w konflikcie
2. Zarządzanie konfliktem
• Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
• Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
• Sposoby zapobiegania konfliktom
• Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra
• Radzenie sobie z „narzekaczami”
• Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
Ćwiczenia: Case study „Lucy i Betty” analizujące postawy wobec konfliktu, Kwestionariusz indywidualny „Mój styl rozwiązywania konfliktów”, Dyskusja na temat rodzajów konfliktów, Ćwiczenie grupowe „Figury” pokazujące role emocji w sytuacji konfliktowej.
3. Konflikt i komunikacja w zespole
• Etapy formowania się zespołów
• Teoria ról pełnionych w zespole zgodnie z założeniami M. Belbina i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
• Analiza własnej roli pełnionej w zespole
• Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
• Krzywa zmiany
• Komunikacja w procesie zmian
• Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami
Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Sortownica” pokazujące potrzebę różnorodności ról, Kwestionariusz indywidualny „Moja rola w zespole”, Dyskusja i mini wykład dotyczące różnorodności ról.
4. Podstawowe zasady komunikacji
• Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
• Intonacja – jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
• Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
• Lejek komunikacyjny – od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje – jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
• Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
• Przepływ informacji - umiejętnego przekazywania wiedzy współpracownikom
• Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna
5. Komunikacja werbalna i niewerbalna
• Słuchanie – jeden z najważniejszych elementów komunikacji
• Mowa ciała – niewerbalny przekaz informacji
• Parafraza – sztuka powtórzeń i hamowania emocji
• Błędy w komunikacji ¬
Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Krzyżówka” pokazujące najważniejsze zasady komunikacji, Ćwiczenie w grupach „Co miałem na myśli” analizujące rolę emocji w komunikacji, Ćwiczenie grupowe „Radni w Kłopotowie” w którym ćwiczona jest umiejętność parafrazy, dyskusja, Kwestionariusz indywidualny „Mój styl komunikacji”.
5. Sztuka argumentowania i perswazji
• Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
• Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
• Teoria dwóch mózgów – umiejętność dobru argumentacji
• Przekonywanie innych do swoich racji
Ćwiczenia: Ćwiczenie zespołowe „Przekonaj grupę”, Dyskusja i mini wykład na temat sposobów argumentacji.


Szkolenie prowadzi:
Aleksandra Chrapko
Doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych wielu firm i instytucji. Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.

W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:



Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 272
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.