Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie postaw asertywnych. Poruszane zagadnienia będą dotyczyły porozumiewania się z drugim człowiekiem przy zachowaniu własnych poglądów, odczuć i prawa do powiedzenia „nie”.
Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy.
Po szkoleniu uczestnicy będą:
• potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych,
• potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji,
• znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy,
• potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem,
• z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje,
• potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby,
• potrafili zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną,
• umieli neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości.
Szkolenia polecamy dla wszystkich osób, które:
• mają trudności z odmawianiem,
• nie potrafią mówić otwarcie o swoich potrzebach i oczekiwaniach,
• mają trudności z obroną swoich praw w sytuacjach społecznych i osobistych,
• nie radzą sobie z krytyką otoczenia,
• odczuwają przymus spełniania oczekiwań innych ludzi,
• często noszą w sobie poczucie winy,
• mają kłopoty ze zbyt dużym poczuciem odpowiedzialności,
• nie radzą sobie w sytuacjach konfliktowych,
• nie umieją ustalić granicy miedzy zgodą a uległością,
• czują się wykorzystywani przez innych,
• chcą zrozumieć siebie i motywy swoich zachowań,
• borykają się z niską samooceną i brakiem pewności siebie.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
• Gry symulacyjne
• Odgrywanie scenek/ról
• Studium przypadków
• Ćwiczenia indywidualne i grupowe
• Dyskusje problemowe
• Kwestionariusze i testy zachowań
Program szkolenia:
1. Asertywność
• Budowanie postawy asertywnej.
• Co to jest asertywność?
• Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego.
• Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej.
• Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
• Komunikat ja – jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy.
• Mapa asertywności – diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych.
• Asertywność wobec siebie samego – zwiększenie poczucia własnej wartości.
2. Praktyka postawy asertywnej
• Stawianie granic.
• Obrona i reakcja na krytykę.
• Obrona swoich praw i przekonań.
• Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć.
• Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych.
• Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem.
• Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych.
• Asertywność w informacji zwrotnej
Szkolenia prowadzi:
Aleksandra Chrapko
Doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych wielu firm i instytucji. Pasjonat, w "lekki" sposób mówiący o nie zawsze "lekkich" sprawach.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji