4 kwietnia 2016 r. oraz 27 sierpnia 2015r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące oceny okresowej w służbie cywilnej.
Wprowadzają one zmiany istotne dla kierowników, pracowników jak i Kadr urzędach:
• nowe arkusze ocen,
• nową dziewięciopunktową skalę ocen,
• nowe kryteria oceniania (inne dla pracowników i odrębne dla kierowników z racji zarządzania zespołem).
Wszystkie te nowości oraz zmiany dot. pierwszej oceny w służbie cywilnej zostaną omówione podczas szkolenia. Podczas szkolenia omówione zostaną także kwestie dot. opracowania Indywidualnych Programów Rozwoju Zawodowego (IPR), powiązane z tematyką ocen pracowniczych.
Szkolenie kierujemy do kierowników oraz pracowników inspektoratu, którzy podlegają lub będą podlegać ocenie okresowej.
Korzyści dla uczestników
• przygotowanie jednostki do wprowadzenia zmiany legislacyjnej w zakresie ocen pracowniczych,
• zapoznanie kierowników oraz pracowników z nowym procesem dokonania ocen pracowniczych i IPRZ
• przygotowanie Kadr w urzędach do nowego procesu oceniania i opracowania IPRZ
Program szkolenia
1. Nowe przepisy i dotychczasowe („stare”) przepisy:
• reguły oceniania pracowników w okresie przejściowym, czyli które przepisy stosować,
• elementy niezmienne w procesie oceny, niezależne od zmiany przepisów.
2. Nowe zasady - istota i cel ocen pracowniczych:
• nowe opisy stanowisk pracy, jako dokument wyjściowy w procesie oceny,
• cel ocen pracowniczych,
• kompetencje, kwalifikacje, a kryteria oceny,
• skala ocen,
• formularze,
• zasady sporządzenia oceny opisowej,
• wykorzystanie wniosków z oceny okresowej do przygotowania indywidualnego plan rozwoju zawodowego oraz aktualizacji opisów stanowisk pracy.
3. Wdrażanie ocen pracowniczych na nowych zasadach:
• kierownicy i pracownicy w sytuacji zmiany – mechanizmy psychologiczne,
• przygotowanie kadry kierowniczej do nowych zasad oceniania,
• przygotowanie pracowników do nowej oceny,
• rola Kadr w procesie oceniania i przygotowania indywidualnych planów rozwoju zawodowego.
4. Zasady przekazywania informacji w procesie oceniania:
• zapoznanie pracowników z kryteriami oceny,
• rozmowa oceniająca.
5. Rekomendacje odnośnie wdrażania ocen pracowniczych na nowych zasadach.
6. Na czym polega rozwój zawodowy?
• Etapy rozwoju zawodowego pracowników.
• Rola przełożonego w procesie rozwoju zawodowego pracowników.
• WIW i PIW – możliwości i ograniczenia w zakresie rozwoju zawodowego.
• Kompetentny pracownik - wiedza umiejętności, postawa.
7. IPRZ a ocena okresowa Pracownika.
• Wiedza i umiejętności wskazane do rozwoju – kontynuacja działań rozpoczętych podczas oceny okresowej.
8. Metodologia tworzenia Indywidualnych Programów Rozwoju Zawodowego.
• Realia WIW i PIW dotyczące możliwości rozwoju zawodowego
• Udział Pracownika w tworzeniu IPRZ – kompetencje i preferencje Pracownika.
• Rola bezpośredniego Przełożonego w przygotowaniu IPRZ.
• Zatwierdzenie IPRZ.
9. Rozmowa rozwojowa z Pracownikiem – trening komunikacyjny.
• Przygotowanie do rozmowy przez przełożonego.
• Plany zawodowe przełożonego, a plany pracownika – konfrontacja przekonań i rzeczywistości.
• Trudne pytania podczas rozmowy (co z awansem i podwyżką?).
• Ustalenie IPRZ użytecznego dla pracownika i przełożonego.
• Realizacja IPRZ przez pracowników - termin realizacji, odpowiedzialność
10. Propozycje arkuszy Indywidualnego Programu Rozwoju Zawodowego.
• Dobre praktyki w korpusie służby cywilnej w zakresie tworzenia IPRZ.
Szkolenie prowadzi:
Iwona Sługocka
Trener, coach, wykładowca.Posiada 10 - letnie doświadczenie zawodowe w obszarze budowania wizerunku organizacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi i projektami, zdobyte w pracy w administracji publicznej oraz w branży filmowej i szkoleniowej.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji