Zarządzanie rozwojem pracowników nie ogranicza się tylko do organizacji i przeprowadzenia szkoleń w organizacji, to zdecydowanie szersze pojęcie i wymaga większej roli działów HR i całej kadry kierowniczej organizacji. To nie tylko szkolenia w tradycyjnej formie, ale również wiele form nieformalnych sposobów uczenia się, które pozwoli zwiększyć potencjał pracowników organizacji.
Korzyści dla uczestników
• Poznanie praktycznych wskazówek dotyczących zagadnień dotyczących tematyki zarządzania rozwojem pracowników w organizacji
• Poznanie narzędzi i roli badania potrzeb rozwojowych pracowników
• Poznanie formalnych i nieformalnych form uczenia się
• Pokazanie zmieniającej się roli działów HR i kadry kierowniczej organizacji w procesie rozwoju pracowników.
Program szkolenia
1. Rozwój pracowników w organizacjach – podejście biznesowe
• Zasoby ludzkie jako największy potencjał organizacji
• Czynniki ułatwiające uczenie się w organizacjach
• Różnice pomiędzy szkoleniem a rozwojem pracowników
• Etapy rozwoju pracowników
• Cykl rozwojowy w organizacji - model biznesowy
o Rozwój a wyniki w organizacji
o Model wdrożeniowy
• Budowanie efektywnej polityki rozwoju pracowników
2. Formalne i nieformalne sposoby uczenia się
• Model 70:20:10 w praktyce biznesowej
o formy uczenia się przez doświadczenie
o formy uczenia się od innych
o tradycyjne formy uczenia się
• Co jest niezbędne do wprowadzenia 70:20:10?
• Rola HR tradycyjnie i w modelu 70:20:10
• Transfer nowych umiejętności na stanowisko pracy
o Dotychczasowe doświadczenia - przegląd dostępnych badań
o Bariery w transferze nowych umiejętności
3. Koncepcje nauczania osób dorosłych
• Zasady nauczania osób dorosłych
• Cykl „uczenia się przez doświadczenie” Davida Kolba
• Teoria nauczania według Honeya i Mumforda
• Lewo/Prawo – półkulowy styl nauki
4. Rola kadry kierowniczej w procesie rozwoju
• Klimat organizacji sprzyjający rozwojowi pracownikom – nastawienie kierowników (rozwój pracowników jako podstawowa kompetencja kierowników)
• Rozmowa oceniająca jako ważny element rozwojowy pracowników
• Rola kadry kierowniczej w szkoleniach wewnętrznych organizacji
5. Badanie potrzeb rozwojowych w organizacji- ćwiczenia
• Diagnoza potencjału rozwojowego pracowników
o Informacje z ocen okresowych
o AC i DC
o Pozostałe narzędzia badawcze (wywiad, obserwacja, burze mózgów, ankieta, testy i inne)
• Etapy badania potrzeb rozwojowych
• Cele rozwojowe i szkoleniowe
• Budowanie ścieżek rozwoju pracowników
• Wybór form uczenia się pracowników (formalne i nieformalne)
6. Ocena efektywności
• Kiedy projekt możemy uznać za udany?
• Narzędzia służące do badania efektów szkoleniowych
• Ocena szkolenia - oparta na modelu Donalda L. Kirkpatricka
7. Podsumowanie szkolenia
Szkolenie prowadzi:
Adrianna Zbińska
Trener i praktyk. Ukończyła zarządzanie oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim, a także studia podyplomowe pedagogiczne na Uniwersytecie Zielonogórskim. Wieloletni menedżer, kierujący spółką i wieloma projektami.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji