„Jeśli chcesz dokonać czego wielkiego i dodatku w dobrym towarzystwie – zacznij rozwijać swoich pracowników stosując coaching.”
Jest to obecnie najbardziej popularny i najbardziej skuteczny sposób zarzadzania, motywowania i rozwijania potencjału pracowników.
Coaching dotyczy ROZWOJU i wkraczania ponad poziom, na jakim się obecnie znajdujemy. Rozwój ma podstawowe znaczenie dla przeżycia zarówno jednostki, jak i organizacji i jest tym dla biznesu, czym dla biologii ewolucja.
Rozwój polega na zdobywaniu wiedzy, umiejętności, zachowań albo modyfikowaniu tych, którymi się dysponuje. Coaching to więc jedno z narzędzi, które można wykorzystać, aby pomóc pracownikom się rozwijać.
Co wspólnego z coachingiem ma wielki grecki filozof Sokrates?
Czy ewolucja = coaching?
Czy coaching jest na pewno dobrym pomysłem, aby go stosować w zarządzaniu pracownikami?
Czym różni się life coaching od coachingu menedżerskiego?
Co jest „sercem” coachingu menedżerskiego?
Jak umiejętnie przeprowadzić efektywną rozmowę coachingową z pracownikiem?
Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie:
MENEDŻER COACHEM
czyli wykorzystanie metod coachingowych w efektywnym zarządzaniu
( w ramach AKADEMII LIDERA MODUŁ III)
CELE SZKOLENIA:
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
poznają założenia coachingowego stylu zarządzania i jego wpływu na motywowanie i rozwój pracowników
odkryją różnice między tradycyjnym sposobem zarządzania, a zarządzaniem w dobie 21. wieku, jaki stanowi coaching
nauczą się efektywnie stosować metody coachingowe w codziennym zarządzaniu pracownikami, co pozwoli na ich lepszy rozwój
poznają elementy skutecznych rozmów rozwojowych (coachingowych) ze swoimi pracownikami
nauczą się, jak pomagać pracownikom w samodzielnym rozwiązywaniu problemów
nauczą się stosować techniki coachingowe w różnych aspektach relacji zawodowych
METODY SZKOLENIA:
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
pracę w zespołach
gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
dyskusje na forum grupy, case study
testy/ ankiety
wykład z prezentacją multimedialną (20%)
PROGRAM SZKOLENIA – 1 dzień
I. CO TO JEST COACHING
1. Definicja, rola i historia coachingu w zarządzaniu
2. Coaching, trening, doradztwo – różnice i podobieństwa
3. Podstawowe rodzaje i modele coachingu
4. Czym coaching w zarządzaniu nie jest i nie powinien być
II. KIEDY I JAK STOSOWAĆ COACHING
1. Czy coachingowy styl zarządzania jest dobry na wszystko – kiedy stosować coaching, a kiedy inne metody rozwojowe
2. Coaching w biznesie
3. Zalety stosowania coachingowego stylu zarządzania – czyli nauka zmiany perspektywy
III. PRZEŁOŻONY – COACH – CZYLI KTO?
1. Rola i podstawowe zadania menedżera – coacha
2. Samoocena coacha – jaki styl zarządzania mnie charakteryzuje
3. Cechy, umiejętności i postawa coacha:
zaakceptowanie zmian
umiejętność budowania relacji z pracownikami
aktywne słuchanie
docenianie/ pochwała
szacunek
udzielanie motywującej krytycznej informacji zwrotnej
IV. PROCES COACHINGOWY – ETAPY ROZMOWY COACHINGOWEJ Z PRACOWNIKIEM
1. Zawieranie kontraktu
2. Określenie potrzeb i celów
3. Cechy dobrego celu
V. MOCNE PYTANIA COACHINGOWE
1. Zadawanie pytań w coachingu – dobre pytania coachingowe
2. Moc zadawania pytań otwartych
pytam, aby się dowiedzieć
pytam, aby rozwijać
pytam, aby skłaniać do samodzielnego myślenia
VI. TECHNIKI I NARZĘDZIA W COACHINGU ZARZĄDCZYM. MINI SESJE COACHINGOWE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW
VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Wnioski na poziomie indywidualnym i grupowym
2. Indywidualny plan działań
Szkolenie prowadzi:
Agnieszka Olejnik
Trener, Doradca Merytoryczny ds. Komunikacji i Wystąpień Publicznych Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego
rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
(niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda ... my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Oraz:
• Smaczne obiady i przerwy kawowe
• Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia).
Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg
• Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu - doradzamy, jak miło i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
• Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji