Logo firmy: Edukacja Sp. z o.o.Edukacja Sp. z o.o.
Meble szkolne, meble biurowe, meble metalowe, meble ogrodowe, tab...
Logo firmy: Vavatech Sp. z o.o.Vavatech Sp. z o.o.
- szkolenia informatyczne - projekty - outsourcing...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Akademia Języków Obcych POLIGLOTA mgr Agata WęgrzynAkademia Języków Obcych POLIGLO...
- kursy językowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych (język ang...

Aby sprzedawać hurtowo towary? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz inwestora? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz dystrybutora? Wejdź na BiznesOferty.pl         Chcesz sprzedać maszyny? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz wspólnika? Wejdź na BiznesOferty.pl         Szukasz kontaktów w biznesie? Wejdź na BiznesOferty.pl         Chcesz sprzedać nieruchomość komercyjną? Wejdź na BiznesOferty.pl         Chcesz sprzedać firmę? Wejdź na BiznesOferty.pl        

Zamówienia publiczne w projektach unijnych w świetle wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków

Id usługi: 17686 Data dodania: 10.11.2017
Zamówienia publiczne w projektach unijnych w świetle wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatkówSzkolenie skierowane jest do:
pracowników zajmujących się realizacją projektów unijnych, przygotowaniem i przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, jak również koordynatorów projektów unijnych.

Cel szkolenia:
przedstawienie skutecznych mechanizmów dotyczących planowania i udzielania zamówień publicznych w ramach projektu unijnego, w tym zastosowania nowych przepisów i narzędzi wprowadzonych przez prawo zamówień publicznych oraz nowe wytyczne dotyczące kwalifikowania wydatków, jak również ukierunkowanie działań beneficjenta funduszy unijnych na sprawną realizację zamówień publicznych w sposób umożliwiający poświęcenie większej uwagi na merytoryczne działania w projekcie, przy jednoczesnym zapewnieniu należytej staranności oraz poprawności wydatkowania środków. Uczestnikom szkolenia przekazana zostanie praktyczna wiedza z zakresu zamówień publicznych, oparta na praktycznych przykładach i propozycjach rozwiązań ukierunkowanych na przeciwdziałanie możliwości wystąpienia nieprawidłowości w projekcie.

Program szkolenia:
1. Zasady udzielania zamówień publicznych w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej:
1) Umocowanie prawne Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków oraz taryfikatora korekt za naruszenia w zamówieniach publicznych,
- zakres podmiotowy i przedmiotowy obowiązywania Wytycznych,
- regulacje Wytycznych w zakresie zamówień wyłączonych ze stosowania ustawy Pzp,
- Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków a zamówienia „ustawowe”,
- definicja błędu i nieprawidłowości – w kontekście prawa unijnego.
2) Obowiązki zamawiającego w zakresie zamówień poniżej 30 tys.€:
- zasada konkurencyjności – czyli zamówienia publiczne poniżej 30 tys.€ - ścieżka postępowania,
- zapytania ofertowe jako sposób upublicznienia zamówienia – co musi zawierać, gdzie zamieszczamy,
- wybór oferty i zawarcie umowy z wykonawcą,
- obowiązki informacyjne po udzielonym zamówieniu,
- obowiązki w zakresie zamówień poniżej 50 tys. zł,
- zamówienia poniżej 20 tys. zł.
3) Zamówienia publiczne w projektach PROW.
2. Obszary szczególnego ryzyka w zamówieniach publicznych oraz konsekwencje naruszenia przepisów i zasad udzielania zamówień publicznych:
1) Przygotowanie postępowania - kształtowanie procedury udzielenia zamówienia publicznego:
- szacowanie wartości zamówienia, w tym: należyta staranność w szacowaniu wartości, grupowanie zamówień „podobnych”, zasady udzielania zamówień w częściach, szacowanie w projektach partnerskich,
- opis przedmiotu zamówienia, w tym zasady obiektywnego i niedyskryminujące opisu, zasady zapewnienia równoważności,
- warunki udziału w postępowaniu, w tym proporcjonalność i adekwatność warunków,
- dokumenty jakie zamawiający może żądać od wykonawców na potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia,
- kryteria oceny ofert, w tym mierzalność i czytelność kryteriów, związek z przedmiotem zamówienia, podstawy wyłączenia z obowiązku stosowania kryteriów pozacenowych,
- stosowanie klauzul społecznych.

2) Obowiązki związane z publikacją ogłoszenia o zamówieniu publicznym, w tym miejsce publikacji ogłoszeń w zależności od wartości oraz terminy składania ofert.
3) Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, w tym udostępnianie SIWZ, wyjaśnianie treści i zmiana SIWZ.
4) Stosowanie trybów postępowania innych niż przetargowe.
5) Zamówienia uzupełniające i dodatkowe – przed i po nowelizacji Pzp.
6) Ocena ofert oraz wybór oferty najkorzystniejszej:
- procedura otwarcia ofert,
- wyjaśnienie treści oferty, uzupełnianie oferty oraz poprawianie omyłek,
- badanie rażąco niskiej ceny,
- nowe zasady wykluczania wykonawców oraz odrzucenia ofert,
- unieważnienie postępowania.
7) Umowa w sprawie zamówienia publicznego, w tym zasady dokonywania zmian jej postanowień.
3. Aspekty społeczne w zamówieniach publicznych:
- cel i korzyści ze stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych,
- aspekty społeczne a klauzule społeczne – charakterystyka, różnice,
- klauzule społeczne a zasada równego traktowania i uczciwej konkurencji,
- aspekty społeczne jako warunek udziału w postępowaniu,
- aspekty społeczne jako opis przedmiotu zamówienia,
- aspekty społeczne w kryteriach oceny ofert,
- aspekty społeczne w zamówieniach wyłączonych z obowiązku stosowania ustawy Pzp.
4. Skutki naruszenia przepisów i zasad dot. zamówień publicznych:
- w odniesieniu do zasad kwalifikowania wydatków,
- w kontekście ustawy Prawo zamówień publicznych – przed Prezesem UZP,
- błędy i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych a naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- odpowiedzialność karna i dyscyplinarna w związku z udzielaniem zamówień publicznych.
5. „Okiem kontrolera” - jak uniknąć błędów i nieprawidłowości - mechanizmy wewnętrzne:
- wsparcie procesów związanych z realizacją projektu audytem i kontrolą wewnętrzną,
- wykorzystanie wewnętrznych mechanizmów zarządzania - kontrola zarządcza i zarządzanie ryzykiem,
- procedury – nielubiane ale przydatne,
- wykorzystanie wyników kontroli i zaleceń pokontrolnych do poprawy jakości zarządzania projektem,
- zespół zarządzający projektem – dobór kadry, mechanizmy nadzoru, odpowiedzialność,
- komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.

Zadaj firmie pytanie o usługę:

Liczba odwiedzin wpisu: 84
  • Poleć usługę na:  
     
     
Opinie o firmie:
 dodaj opinię

Usługa firmy:

Avenhansen Sp. z o.o.
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do usługi.
Twój będzie pierwszy. Zapraszamy.