Logo firmy: Studio Reklamy Grabek.net Jakub GrabowskiStudio Reklamy Grabek.net Jakub...
- strony internetowe - proste, małe strony oraz wizytówki www -...
Logo firmy: DINFO SIDINFO SI
Rejestracja domen...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Logo firmy: Centrum Doradztwa w Informatyce i Zarządzaniu Sp. z o.o.Centrum Doradztwa w Informatyce...
- analizy przedwdrożeniowe, - doradztwo w przetargu na wybór sys...
Pytanie do ekspertów:

Co to są linki sponsorowane?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Linki sponsorowane mogą pełnić kilka funkcji:
- stałej reklamy ze strony A do strony B
- reklamy kontekstowej, dopasowującej link do treści zapytania w wynikach wyszukiwania np. Google AdWords, albo w boksach reklamowych na stronach partnerskich

Poza mechanizmem pozwalającym pozyskać nowych użytkowników na stronie, takie linki umożliwiają też monitorowanie ich skuteczności i dają informację o źródle odwiedzin.

Dobrze wykorzystane mogą być częścią strategii SEO / SEM. Przykładowo, jeśli Ania prowadzi blog o psach, to może wykupić linki sponsorowane na stronach sklepów zoologicznych. Treść linka, np. "najlepszy blog o psach" może po pewnym czasie spowodować podniesienie się pozycji blogu Ani w wyszukiwarce, na zadaną frazę.

Są różne modele zapłaty za linki sponsorowane:
- jednorazowa opłata za dany okres czasu, np. 100 zł za 1 rok na stronie głównej
- płatność za ilość wyświetleń danego linku, w przypadku gdy pasuje do kontekstu działań użytkownika (np. wyszukiwana fraza jest zgodna z treścią linku)
- płatność za ilość kliknięć
- modele mieszane

Wybór modelu powinien zależeć od celu kupna linków sponsorowanych. Jednorazowa opłata może być dobrym rozwiązaniem jeśli nastawiamy się na SEO / SEM, poprzez wpływanie na wyszukiwarki. Model płatności za kliknięcia ma tę zaletę, że lepiej oddaje skuteczność niż wyświetlenia. Jest też droższy i wcale nie gwarantuje, że osoba która kliknęła link zakupi produkt lub usługę.

Dość specyficzną formą są też linki programów partnerskich. W takim przypadku, link ma identyfikować polecającego produkt lub usługę. Zapłata może przybierać formę punktów, darmowych usług i gotówki, najczęściej wypłacanej po uzbieraniu pewnej kwoty.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.26
Oceń odpowiedź:
0/0