Z czego składa się logo i czym różni się od logotypu?

Dodany: 2022.01.27   Edytowany: 2022.01.27
Na zdjęciu widzisz poszczególne składniki logo jako całości - sygnet, logotyp, tagline

Czym się różni logo od logotypu? Najczęściej te pojęcia są mylone, podczas gdy są to zupełnie dwie różne rzeczy.


Logo to znak graficzny (czy też słowno-graficzny), który reprezentuje firmę. Logotyp zaś to tekstowe przedstawienie marki. Logotyp jest więc pojęciem dużo węższym.


Logo może (ale nie musi) zawierać również:- sygnet - czyli znak graficzny (nietekstowy);- tagline - czyli miejsce na komunikat marketingowy (np. I'm lovin' it w przypadku McDonalds).


Logo może składać się tylko z jednego z wymienionych elementów (oprócz tagline) lub ze wszystkich:- przykład logo składające się tylko z logotypu: Coca-Cola;- przykład logo składającego się tylko z sygnetu: Starbucks;- przykład logo, gdzie mamy i sygnet i logotyp: Spotify.


Mam nadzieję, że przedstawiona wiedza będzie dla Ciebie przydatna - czy to przy tworzeniu nowej marki, czy przy rozmowach w grafikiem. mickeys.pl/logo-a-logotyp/

Spójrz proszę jeszcze koniecznie na załączoną grafikę, gdzie wskazuję poszczególne elementy logo.Do następnego!

Kategoria: Teksty branżowe
Oceń wpis:
0/0
  • Poleć wpis na:
     
     
Komentarze:
Jeszcze nikt nie zamieścił komentarza do wpisu.