E-mail marketing to forma promocji internetowej. Firma, która chce prowadzić takie działania powinna zebrać bazę adresową swoich odbiorców, a następnie regularnie, nie za rzadko i nie za często, wysyłać newsletter lub mailingi reklamowe do swoich odbiorców. Newsletter powinien zawierać treści atrakcyjne dla odbiorów i/lub korzyści np. w formie wcześniejszego dostępu do wiedzy/produktów albo rabaty.
Aby zbudować dobrej jakości bazę odbiorców należy na swojej stronie zaproponować jakąś korzyść w zamian za udzielenie zgody na korespondencję. Może to być darmowy e-book, karta pracy, rabat na produkty lub usługi. Bazę mailingową można też zbudować offline: na targach, eventach, w sklepie stacjonarnym.
Częstotliwość wysyłki newslettera zależy od rodzaju biznesu jaki prowadzimy i od... wytrzymałości odbiorców. Może to być codziennie, jeśli jest takie uzasadnienie biznesowe, ale większość odbiorów raczej tego nie wytrzyma i opuści nasza bazę. Bezpieczna częstotliwość to co 2-4 tygodnie.
Zapytaj eksperta o szczegóły »