Odpowiedź firmy: Brak firmy.
To wszelkie działania skierowane na budowanie pozytywnego wizerunku firmy (lub osoby) w jej otoczeniu - społecznym i biznesowym. W tym otoczeniu najistotniejszym elementem są klienci (również potencjalni) ale są tu również partnerzy biznesowi - dostawcy, podwykonawcy, itp.
Dlatego też, większość działań PR skoncentrowana jest na obecnych i potencjalnych klientach firmy, a w praktyce oznacza to działania w trzech obszarach:
- budowanie rozpoznawalności marki - przez obecność firmy w życiu publicznym (również na poziomie lokalnym)
- wzmacnianie marki - przez uczestnictwo firmy w akcjach o jednoznacznie pozytywnym charakterze
- uczestnictwo i zaangażowanie firmy w organizacjach branżowych oraz w działania promujące etyczny biznes
Dodatkowym obszarem działań PR jest ochrona wizerunku firmy w przypadku sytuacji kryzysowej w której może znaleźć się firma.
PR to budowanie pozytywnych skojarzeń i ich chronienie w razie potrzeby.