Logo firmy: Agencja Reklamowa Quiet Axis Bartosz PaczkowskiAgencja Reklamowa Quiet Axis Ba...
Zajmujemy się kreacją oraz pełnym wykonaniem powierzonych nam za...
Logo firmy: Agencja Reklamy i Druku CursorAgencja Reklamy i Druku Cursor
- Szyldy, - kasetony, - stojaki, - litery przestrzenne i br...
Logo firmy: 3line.pl Sp. z o. o.3line.pl Sp. z o. o.
- artykuły reklamowe, - gadżety reklamowe, - grawerowanie/laser...
Dodaj boks reklamowy w tym miejscu
Stwórz boks dla swojej firmy i promuj ją w Odi.pl.
Pytanie do ekspertów:

Jaka jest różnica między marketingiem szeptanym i wirusowym?

Aby udzielić odpowiedzi na powyższe pytanie zaloguj się lub zarejestruj w Odi.pl.

Odpowiedzi ekspertów:
Marketing szeptany polega na zainicjowaniu przekazu informacji, która dociera do odbiorców na zasadzie plotki - jedna osoba mówi drugiej i tak dalej.

Marketing wirusowy ma za zadanie "nie chcący" wypromować konkretny produkt czy usługę, np. umieszczając śmieszny filmiku, kawału czy jakiegoś opowiadanie nie koniecznie związanego z produktem. Jednak "między wierszami" pojawia się docelowy produkt czy usługa która ma zostać "przypadkiem" zauważona. Marketing wirusowy jako główne zadanie ma zaciekawić odbiorcę danego przekazu reklamowego.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.29
Oceń odpowiedź:
1/0
Odpowiedź firmy: IBI.PL Sp. z o.o.
Marketing szeptany jest pojęciem znacznie szerszym niż marketing wirusowy i polega na polecaniu produktów, usług przez znajomych, osoby cieszące się zaufaniem itd., na przykład fryzjer poleca nam dobry szampon, koleżanka krem, z którego jest bardzo zadowolona. Czasem jest to na zasadzie dobrowolnej rekomendacji, czasem osoby polecające są za to wynagradzane, albo za skuteczne polecenia albo za sam fakt polecania. Marketing wirusowy natomiast to opublikowanie jakiejś atrakcyjnej treści związanej z produktem, marką, która jest potem przez użytkowników Internetu rozpowszechniana, ponieważ im się podoba. Firma publikująca nie ma żadnego wpływu na to co dzieje się z opublikowaną przez nią informacją, jest ona przesyłana, udostępniana znajomym, znajomym znajomych i tak dalej, rozpowszechnia się szybko jak wirus. Ten typ marketingu jest często wykorzystywany do budowania świadomości marki.

Zapytaj eksperta o szczegóły »
Data: 2014.09.30
Oceń odpowiedź:
1/0